Tuesday 5 February 2013

sambutan Maulidur Rasul 2013

assalamualaikum...

alahai..apalah update perkara yang dah basi nih? Maulid 2 minggu lepas, baru sibuk terkial-kial nak update yerk? bukankah saya patut update pasal gong xi fa cai?? ( ntah betul ka tak eja perkataan nih.. )

banyak kerja lerr..banyak sangat program sampai terasa macam nak mintak doa supaya seminggu ada 8 hari..erk?? ( ketuk kepala dengan portfolio biar urat kepala betul sikit..ngehngeh )

baik.baik..bercerita tentang sambutan Maulidur Rasul pada tahun ni, sekolah saya tak buat macam kebiasaan pada tahun-tahun lepas. tahun sebelum ni, panitia Pendidikan Islam ada buat perarakan dan ceramah. untuk tahun ni, panitia Pendidikan Islam buat beza sikit. tahun ni sambutan Maulid diraikan dengan beberapa pertandingan. 


Antara pertandingan yang diadakan ialah : 

  • mewarna bagi tahun 1 & 2
  • bercerita bagi tahap 2
  • nasyid bagi tahap 2

meriah juga bila ada penyertaan daripada murid-murid. dapatlah menyemarakkan semangat cinta Rasul.. ~_^



ini dia kumpulan yang menjuarai pertandingan nasyid..sesungguhnya saya sendiri terharu dengan nyanyian mereka yang sangat sedap. dah la nyanyi lagu Arab..sedap plak tuh. anak murid siapa la ni..ustazah terharu sampai tahap mengeluarkan air mata.. *tipu

lain-lain pertandingan saya tak ambil gambar. lokasi pertandingan lain-lain. ada buat dekat surau, ada yang buat dekat kelas.. saya cuma menjadi penonton setia didalam dewan sahaja sebab taknak terlepas melihat murid-murid yang dasyat bernasyid. hehe. over tau ustazah ni..

yang penting, majlis berjalan dengan sangat lancar..dan semua murid-murid terhibur dengan sambutan ini.. SEKIAN..



No comments:

Post a Comment