Friday 19 April 2013

aktiviti P&P - part 3

assalamualaikum...

tepat pada tarikh 19 April 2013..praktikum sudah berakhir..yeaa! hehe. jadi kali ni saya kongsikan aktiviti P&P yang saya sempat jalankan pada minggu-minggu terakhir..



CARI HURUF DALAM TEPUNG

rasanya tak perlu kot nak terangkan cara permainan nih..just tiup jer tepung sampai nampak huruf. simple tapi menyeronokkan..^_^





PANCING SUKU KATA

itu hari buat pancing botol..kali ni saya buat pancing suku kata pulak. kad-kad tuh saya buat bentuk ikan. tak comel langsung ikan tuh..macam kena demam campak. tapi biarkan lah..janji objektif tercapai sudah..hoho






MEMBUAT KOLAM IKAN

ini aktiviti untuk murid tahun 3. saya mintak setiap murid buat satu kad berbentuk hidupan laut dimana setiap kad perlu tulis ayat mudah yang mengandungi perkataan berimbuhan awalan.




tak comel mana..tapi ok la tuh..hasil mereka sendiri..saya bagi 3 bintang untuk kelas nih. dekutnya ustazah..haha


~sekian~


No comments:

Post a Comment